Dom

Chcesz się dowiedzieć, czy projekt Twojego domu będzie wystarczająco funkcjonalny i wygodny dla Twojej rodziny?

Wizualizacje architektoniczne

Wizualizacje są wykorzystywane nie tylko w budownictwie, ale również w projektowaniu i aranżacji wnętrz. Pozwalają one przedstawić za pomocą obrazu projekty architektoniczne nie zrealizowane jeszcze w świecie rzeczywistym. Są podstawowym instrumentem służącym do sprzedaży różnych produktów w działalności marketingowej, a także deweloperskiej.  W specjalnych programach komputerowych tworzy się trójwymiarową wizję produktu, którą klient może zobaczyć, ocenić i wprowadzić ewentualne poprawki. Tworzenie projektu opiera się na współpracy inwestora z projektantem. Osoba wykonująca zlecenie, a także inwestor muszą w sposób sprawny komunikować się ze sobą w celu opracowania projektu satysfakcjonującego zarówno klienta jak i jego wykonawcę. Wizualizacja jest obecnie podstawowym narzędziem stosowanym w projektowaniu domów i wnętrz i trudno sobie wyobrazić ofertę biur architektonicznych , czy deweloperskich, nie prezentującą wizualizacji oferowanych do sprzedaży domów lub mieszkań.

Zalety wizualizacji

Dzięki programom komputerowym projektanci tworzą niezwykle realistyczny trójwymiarowy obraz przestrzeni do złudzenia przypominający fotografię. Większość klientów zapewne miałaby problem z odróżnieniem obrazu stworzonego na komputerze od zdjęcia. Wizualizacja ma wiele zalet. Jedną z nich jest właśnie realistyczna wizja planowanej inwestycji, którą można zaprezentować klientowi w określonych warunkach, sprzyjających sprzedaży. W przypadku nieruchomości może to być odpowiednie otoczenie, korzystne oświetlenie, czy inne atrakcyjne obiekty znajdujące się w pobliżu planowanej inwestycji.

Wizualizacja daje możliwość stworzenia trójwymiarowego obrazu, oddającego w sposób niezwykle realistyczny wizję przestrzeni, dlatego dzięki niej można wprowadzać zmiany jeszcze przed realizacją projektu, w celu wybrania najlepszego rozwiązania. Umożliwia ona również zauważenie nieprawidłowości, jakie mogą się znaleźć na etapie jego przygotowywania. Uwzględnia wszystkie zalety przedmiotu wizualizacji, pokazuje go w konkretnej przestrzeni i otoczeniu w różnych wariantach kolorystycznych i wielkościach. Pozwala dostrzec najmniejsze detale. Kolejna jej zaletą jest zdecydowanie niższy koszt wykonania w stosunku do tradycyjnej sesji zdjęciowej.

Wizualizacje 3D w budownictwie

Wizualizacje 3D znajdują zastosowanie w różnych dziedzinach, między innymi do reklamowania projektów architektonicznych. Dzięki nim biura projektowe mają możliwość zaprezentowania swoim klientom trójwymiarowego budynku i jego otoczenia, co ma zachęcić potencjalnych właścicieli domu do kupna projektu, a deweloperom pomóc w  sprzedaży mieszkań. Wizualizacje 3D są podstawą funkcjonowania biur projektowych. Dzięki nim projektanci mogą nie tylko przedstawić klientom swoje propozycje, ale także omówić z innymi specjalistami zastosowane rozwiązania architektoniczne i wszelkie inne. Współpraca ta zaowocuje wprowadzeniem poprawek, służących wspomożeniu realizacji przedsięwzięcia. Z kolei deweloperzy wizualizacje architektoniczne budynków wielorodzinnych lub w zabudowie szeregowej traktują jako narzędzie służące sprzedaży mieszkań lub domów. Stanowią one ważny element w strategii sprzedażowej obiektów architektonicznych. Realizm, który jest cechą najlepszych wizualizacji, służy tworzeniu dobrej marki firmy projektowej i każdej innej w sektorze budownictwa. Dzięki nim klient może zobaczyć swój przyszły dom, ocenić jego funkcjonalność i wygodę. Są one także doskonałą formą reklamy projektów architektonicznych.

Wizualizacje 3D umożliwiają także wirtualny spacer, co pozwala inwestorowi na zobaczenie, jak będzie wyglądał jego dom i pozwoli mu przedstawić swoje propozycje zmian oraz uwagi. 

Wizualizacje architektoniczne

Wykorzystywanie wizualizacji 3D w strategii marketingowej

Wizualizacja 3D dzięki swoim zaletom daje ogromne możliwości, przede wszystkim w strategii marketingowej. Skutecznie wpływa na klienta, co przyczynia się do podjęcia przez niego decyzji o kupnie projektu, który według jego oceny będzie najbardziej funkcjonalny i wygodny dla niego i rodziny. Po obejrzeniu wizualizacji 3D inwestorowi łatwiej podjąć trudną przecież decyzję o kupnie domu lub mieszkania. Przedstawienie projektu architektonicznego na papierze nie ma takiej siły oddziaływania na wyobraźnię klienta, co zaprezentowana mu wizualizacja.  Dodatkowo klient często gotowy jest wyłożyć większe środki finansowe w sytuacji, kiedy zobaczy swój dom w otoczeniu pięknego ogrodu, bądź ciekawej przestrzeni wokół inwestycji. Wizualizacje 3D spełniają swoją funkcję reklamową również na stronach internetowych i w katalogach.

Dzięki niej każdy z klientów może sprawdzić, czy jego dom będzie funkcjonalny i czy spełni również jego marzenie o idealnym miejscu do życia.